برای رزرو یک جلسه رایگان کلیک کنید

اخلاق کار آلمانی و آداب تجارت

چرا آلمانی ها به سخت کوشی معروف هستند؟

قبل از شروع کار برای تسلط به زبان خارجی ، به درک فرهنگ پشت زبانی که در حال یادگیری آن هستید کمک می کند. از این گذشته، زبان برای کمک به گروهی از مردم وجود دارد که عقاید و عقاید خود را بیان کنند. آلمان کشوری قدیمی با تاریخ و فرهنگ غنی است. همانطور که برنامه زبان آلمانی خود را شروع می کنید، درک قوی از این تاریخ، ارزش ها و آداب معاشرت به شما کمک می کند تا به سرعت به موفقیت برسید. به طور خاص، کارگران آلمانی به عنوان کارگران کارآمد و سخت‌کوش شناخته می‌شوند، اما از معتاد به کار فاصله زیادی دارند زیرا از تعادل مثبت کار و زندگی قدردانی می‌کنند.

شما میتوانید با کمک تیم مدرسان متخصص موسسه زبان پارسا، زبان آلمانی را بهتر از هر کسی بیاموزید. پارسا بهترین موسسه آموزش زبان آلمانی در شیراز است.

سخت نگیر

در طول هفته، اکثر مغازه های محلی و شرکتی حدود ساعت 8:00 یا 9:00 صبح باز می شوند و در ساعت 8:00 شب بسته می شوند، اما آخر هفته ها موضوع متفاوتی است. بسیاری از شهروندان آلمانی جدید می توانند از سیاست آلمان مبنی بر بسته شدن مغازه های آخر هفته غافلگیر شوند.

روز شنبه، مغازه ها معمولاً تا حدود ساعت 6 بعد از ظهر باز می مانند، اگرچه بسته به ترجیح صاحب مغازه ممکن است زودتر بسته شوند. این یکشنبه است که بیشتر آلمانی های تازه کار ممکن است تعجب آور باشند - یکشنبه ها، اکثر فروشگاه ها تمام روز بسته هستند.

نانوایی‌ها ممکن است برای چند ساعت باز باشند، و آن رول‌های صبحانه تازه  را که آلمانی‌ها و غیر آلمانی‌ها در سرتاسر جهان بسیار دوست دارند، ارائه می‌دهند، و پمپ بنزین‌ها یا داروخانه‌های بیست و چهار ساعته نیز شانس خوبی برای باز بودن یکشنبه‌ها دارند. با این حال، اینها استثنا هستند، نه قوانین.

در شب کریسمس، بیشتر مغازه ها در آلمان زودتر بسته می شوند تا برای تعطیلات آینده آماده شوند. این بدان معناست که خرید لحظه آخری (تعطیلات یا غیره) عادتی است که شهروندان آلمانی جدید باید به سرعت آن را ترک کنند.

با در نظر گرفتن این حقایق، توصیه می‌شود کسانی که اخیراً به آلمان مهاجرت کرده‌اند، زمان بیشتری را برای خرید منظم خود اختصاص دهند. ترکیب ساعات کاری غیرمنتظره مغازه ها و فضای ناآشنا ممکن است تا حدودی وقت گیر باشد.

کار ثابت و استراحت زیاد

آلمانی‌ها در بیشتر موارد علاوه بر داشتن هفته‌های کار ثابت 40 ساعت یا کمتر، در بیشتر موارد مرخصی زیادی دارند. اکثر مکان های اداری در ساعت 4:30 بعد از ظهر یا 5 بعد از ظهر بسته می شوند و آلمانی ها تمایلی به اضافه کاری ندارند.

متوسط ​​​​کارگر آلمانی تا 16 روز تعطیلات با حقوق دارد. هنگامی که تعطیلات روز پنجشنبه فرا می رسد، بیشتر آنها تا دوشنبه به سر کار باز نمی گردند.

قانون تعطیلات فدرال با حقوق به کارگران هر سال 24 روز مرخصی می دهد و روزهای تعطیلی که کارگران در آن سال نمی گذرانند از بین می رود. با این حال، بیشتر شرکت‌ها حتی سخاوتمندتر هستند و به کارمندانشان اجازه می‌دهند 25 تا 30 روز در سال کار نکنند. ماه های می تا آگوست محبوب ترین زمان برای آلمانی ها برای تعطیلات است.

این کشور همچنین مزایای سخاوتمندانه ای برای زایمان و مرخصی استعلاجی دارد. زنانی که در انتظار بچه دار شدن هستند، شش هفته قبل و هشت هفته بعد از تولد کودک مرخصی با حقوق داشته اند. کارگران مریض شش هفته مرخصی با حقوق دریافت می کنند و ویزیت های آبگرم بهداشتی واجد شرایط پوشش هستند. با سیاست هایی که به کارگران زمان در دسترس بیشتری می دهد، آلمانی ها فرصت بیشتری برای استفاده از این زمان مرخصی و لذت بردن از این فرصت منحصر به فرد دارند.

افسانه معتاد به کار آلمانی را باور نکنید

زمانی که برای انجام کار خود صرف می کنید به راحتی با نحوه سازماندهی و میزان انجام آن اشتباه می شود. بسیاری از آمریکایی ها و تعداد فزاینده ای از کارگران بریتانیایی بیشتر وقت خود را صرف کار می کنند. به راحتی می توان تصور کرد که این مورد در مورد آلمانی ها نیز صادق است، اگرچه این درست نیست.

آلمانی ها دیدگاه متفاوتی نسبت به بهره وری دارند که بسیاری از آمریکایی ها را شگفت زده می کند. بردن کار به خانه، دیر سر کار ماندن و اضافه کاری به عنوان ناکارآمدی شرکت یا کارگر تلقی می شود. به موقع بودن و انجام کار به بهترین نحو ممکن در ساعات منظم بخشی از اخلاق کاری آلمان است. بسیاری این نوع رویکرد را نسبت به نگرش های آمریکایی و بریتانیایی که مهلت کمی از کار ارائه می دهند، ترجیح می دهند.

قابلیت اطمینان نیز با پیروی از این نوع اخلاق کاری مرتبط است. زمانی که در یک شرکت آلمانی کار می کنید، از شما انتظار می رود که به موقع برسید، کار را برای روز به موقع متوقف کنید و آنچه را که در شرح شغل از شما خواسته شده است، انجام دهید. اگرچه ممکن است این رویکرد یک رویکرد مینیمالیستی برای کار به نظر برسد، اما به مشاغل آلمانی و کارمندان آنها خدمت خوبی کرده است.

اراده قوی برای کار

آلمانی ها به دلیل اخلاق کاری قوی از شهرت برخوردارند. یکی از چیزهایی که آلمانی‌ها برای آن احترام زیادی قائل هستند این است که همه چیز را به درستی انجام دهند. این ایده هم برای کار واقعی و هم برای فضاهای کاری که مرتب و مرتب نگه داشته می شوند، صدق می کند.

اصلاحات پروتستانی قرن شانزدهم بر اخلاق کار آلمانی و همچنین اخلاق کاری کشورهای انگلیسی زبان تأثیر گذاشته است. برخی از ایده‌آل‌های مهم اصلاح‌طلبی شامل خوب بودن کار به خودی خود، به‌ویژه در پرتو تأثیرات شخصیت‌ساز آن بود. لوترانیسم، گروه مذهبی غالب در آلمان، بر سخت کوشی به عنوان بخشی از پیشرفت شخصی خوب تأکید دارد. بخش شمالی آلمان که زمانی پروس نامیده می شد، دیدگاه مثبتی نسبت به کار سخت دارد که به سنت های نظامی این منطقه نیز برمی گردد.

نظم اجتماعی خوب بخش مهمی از بسیاری از فرهنگ ها است و نه فقط در اروپای غربی. به عنوان مثال، ژاپن و کره دارای نفوذ کنفوسیوس هستند که برای فروتنی و سخت کوشی ارزش قائل است. درک ریشه های اخلاق کار شناخته شده در آلمان، درک نگرش آنها نسبت به کار سخت را آسان تر می کند.

تعادل خوب بین کار و بازی

در فرهنگ آلمانی ، کار و بازی تمایز قوی تری نسبت به بسیاری از جوامع دیگر مانند اکثر جوامع آمریکایی دارد. اکثر آلمانی‌ها معتقدند که باید تمایز واضحی بین این دو وجود داشته باشد که هرگز نباید محو شود، زیرا متخصصان تجاری به ویژه مراقب این تمایزات هستند.

ایجاد این تمایز به عنوان تعیین مرزها شناخته می شود، که افراد بدون اینکه متوجه شوند که چه زمانی بخش های مختلف زندگی خود را تقسیم می کنند، آن را تعیین می کنند. آلمانی ها علاوه بر ایجاد تمایزهای واضح بین کار و بازی، مرزهای نسبتاً واضحی را در زندگی شخصی خود تعیین می کنند، تمایزی که معمولاً در گروه های دیگر انجام نمی شود.

دلیل جامعه شناختی موجهی وجود دارد که آلمانی ها از چنین مرزهای دقیقی در زندگی خود استفاده می کنند. ملت آنها دارای تاریخ طولانی است که شاهد درگیری های زیادی بوده است، و همچنین توسط 9 کشور دیگر با درجات مختلف قدرت نظامی در طول اعصار احاطه شده اند. حضور آلمان در اتحادیه اروپا به رفع بسیاری از موانع اقتصادی و سیاسی آنها کمک کرده است و زمان نشان خواهد داد که آیا این امر از نظر اجتماعی بر آلمانی ها تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.

آداب تجارت آلمانی

یک حس تجاری قوی

درست مانند ژاپن، پروتکل و دیپلماسی اجزای بسیار مهم تجارت در آلمان هستند . رفتار کلی شما و روشی که در آلمان انجام می دهید موفقیت کسب و کار شما را تعیین می کند. علیرغم این واقعیت که بخش قابل توجهی از جمعیت آلمان به این اصل اعتقاد دارند که «زندگی خیلی کوتاه است»، کسانی که به پروتکل و دیپلماسی در اداره تجارت خود اعتقاد دارند، بهتر از همتایان آمریکایی و انگلیسی خود هستند. اپراتورهای تجاری آمریکایی و بریتانیایی به خوبی با جنبه خاصی از رویه تجاری آلمان آشنا نیستند. از این رو، آنها قادر به رقابت مطلوب با آلمانی ها از نظر تجاری نیستند.

شیوه کسب و کار آلمان عمدتاً شامل داده‌ها، معاملات و سبک کسب و کار مبتنی بر زمان‌بندی است که ماهیت نسبتاً رسمی نیز دارد. این شیوه کسب و کار شبیه به آنچه در بریتانیا یافت می شود. با این حال، با سبک تجاری ایالات متحده که گرانتر و کمتر رسمی است، متفاوت است.

محرک های فرهنگی خاص تجاری در آلمان عبارتند از:

  • جلسات و سبک های مذاکره، که شامل مدیریت اختلاف نظر و روحیه کار تیمی است
  • رعایت آداب و پروتکل در دفتر (این شامل تصمیم گیری، رهبری، سبک های مدیریت، سبک های گوش دادن و سبک های ارائه می شود.)
  • سبک های مهمان نوازی و سرگرمی که شامل سبک های ارتباطی می شود

مطابقت با پروتکل حرفه ای

واضح است که کارمندان اداری در آلمان رسمی تر از همتایان خود در کشورهای انگلیسی زبان هستند. در واقع، مردم ترجیح می دهند از نام خانوادگی خود در مقابل نام های دیگر استفاده کنند که غیر رسمی تلقی می شوند. علاوه بر این، افراد در ادارات به امور شخصی همکاران خود علاقه کمی نشان می دهند یا اصلاً علاقه ای ندارند. در مقام مقایسه، همتایان آنها در ایالات متحده و بریتانیا کد لباس غیررسمی را دوست دارند. در واقع، در ادارات بریتانیا و آمریکا، کارگران عادت «جمعه پوشیدن لباس» دارند که در آن لباس‌های کمتر رسمی می‌پوشند. برای آنها، کد لباس رسمی تنها زمانی ضروری است که با بازدیدکنندگان سروکار دارند یا در یک جلسه رسمی شرکت می کنند.

در آلمان، لباس های تجاری بسیار کاربردی هستند و آلمانی ها لباس های خوش تراش و با کیفیت بالا را ترجیح می دهند. آنها برای لباس های تجاری ارزش قائل هستند که سبک ها، الگوها و رنگ ها را برای ظاهری کامل تر هماهنگ می کنند. به گفته آلمانی ها، "تجاری گاه به گاه" ممکن است به معنای نگرش غیر عادی نسبت به تجارت باشد که به معنای عدم جدیت در امور تجاری است. ایمن ترین روش لباس پوشیدن، پوشیدن ژاکت و کراوات هوشیار یا کت و شلوار تیره است، اگر از مناسب ترین کد لباس مطمئن نیستید. لباس های محافظه کارانه برای خانم ها هنگام شرکت در اولین جلسه ایده آل هستند. پوشیدن کت و شلوار کاملاً قابل قبول است.

اقتصاد و ثبات آلمان

آلمان قوی ترین اقتصاد اروپا را دارد . از نظر تولید ناخالص داخلی، آلمان پس از آمریکا، ژاپن و چین جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. از نظر صنعت، آلمان به عنوان یک مدل مدیریت اقتصادی در نظر گرفته می شود. یکی از ویژگی های کلیدی اقتصاد آلمان که باعث شده علیرغم مشکلات اقتصادی تجربه شده در اروپا در سال 2008 موفق بماند، ماهیت کم دستمزد آن است.

با این حال، مانند سایر کشورهای اروپایی، اقتصاد آلمان تحت فشار است. قدرت اقتصاد آلمان در صنعت تولید و جایگاه آن به عنوان صادرکننده اصلی اروپا به چین نهفته است. اقتصاد آلمان نیاز به توسعه صنعت خدمات دارد که نیازی به سرمایه گذاری فشرده ندارد و همچنین سود بیشتری دارد.

اگرچه آلمان از زیرساخت های حمل و نقل مناسبی برخوردار است، اما زیرساخت ها قدیمی شده و نیاز به ارتقا دارند. از نظر نیروی کار، نیروی کار در آلمان به سرعت در حال پیر شدن است. از این رو، نیاز روزافزونی برای جایگزینی وجود دارد. در نتیجه، سیاست مهاجرت در آلمان به عنوان بخشی از اقدامات برای رسیدگی به مسئله پیری نیروی کار کمی کاهش یافته است.

کارآموزی آلمان به کسانی که مدرسه را ترک می کنند آموزش می دهد تا مهارت های فنی و مهندسی را برای آنها فراهم کند. به نظر می رسد نسل جوان این شکل از آموزش را دوست ندارد. با این حال، در سایر کشورهای اروپایی، این نوع آموزش برای رسیدگی به مشکل بیکاری پس از مدرسه بسیار مهم است.

ژاکت خود را در نیاورید

این یک چیز جزئی به نظر می رسد اما برای مردان مهم است. در حالی که در یک کارگاه یا جلسه، به خصوص در جایی که تیم مدیریت آلمانی حضور دارند، آداب معاشرت ایجاب می کند که به دلیل ماهیت جلسات آلمانی، اولین کسی نباشید که کت خود را در می آورید. آنها معمولاً بسیار رسمی هستند. از این رو، برداشتن ژاکت به این معنی است که جلسه به پایان رسیده است و مردم اکنون می توانند استراحت کنند، زیرا هیچ کار جدی دیگری وجود ندارد.

به طور معمول، یک دفتر سنتی آلمانی اکثر اوقات درب آن بسته است و محیط اغلب با حداکثر سکوت مشخص می شود. بسته شدن درب به منظور افزایش حریم خصوصی، به ویژه، در طول جلسات است. همچنین، هنگامی که جلسه در حال انجام است، فقط به محل برگزاری برخورد نمی کنید. قطع چنین جلساتی مستلزم ضربه زدن به در و انتظار صبورانه برای دعوت شدن برای ورود است. اگر دعوت نشدید، درست است که سعی نکنید وارد شوید.

برخلاف برخی دفاتر که می توانید عکس های خانوادگی بگیرید و لحظاتی را با عزیزان خود به اشتراک بگذارید، دفاتر آلمان اجازه چنین لحظاتی را با خانواده خود نمی دهند. همچنین خط مشی "میز خالی" وجود دارد که باید در جایی که باید قبل از ترک دفتر میز اداری خود را از هرگونه کاغذ پاک کنید، رعایت شود. ترک میز اداری خود را تمیز و پاک از کاغذ به عنوان یک هنجار در نظر گرفته است.

کار تیمی آلمانی

با هم بهتر

علیرغم این واقعیت که رویکرد کار تیمی بین زمینه های آلمانی و آمریکایی-بریتانیایی متفاوت است، چنین تفاوت هایی به وضوح آزاردهنده هستند، به ویژه از نظر مواردی مانند حل مسئله، انتخاب تیم و تصمیم گیری. در آلمان اعضای تیم بر اساس سابقه و تخصص انتخاب می شوند. اما آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در عین حال که ارشدیت و تخصص را مهم می‌دانند، به افرادی که می‌توانند وظایف خود را انجام دهند، اهمیت ویژه‌ای قائل هستند. اگر با احتیاط رفتار نشود، ممکن است باعث درگیری شود.

سبک های بحث نیز می تواند باعث تعارض شود. در حالی که آلمانی‌ها بر درک ماهیت مشکل و استخراج راه‌حل از آن تمرکز می‌کنند، آمریکایی‌-انگلیسی‌ها مشکل را شناسایی می‌کنند و در مورد مسیر اقدامی که می‌توان برای حل مشکل انجام داد بحث می‌کند.

مشکل دیگری می تواند در طول برنامه ریزی پروژه و تعیین وظایف ایجاد شود. در این مورد، آلمانی‌ها ترجیح می‌دهند که وارد بحث‌های مفصل شوند تا یک سیستم و برنامه واضح و در عین حال بحث عمیق ایجاد کنند. از سوی دیگر، آمریکایی-انگلیسی ها این را بخشی از فرآیند انجام یک وظیفه می دانند.

علاوه بر این، زمانی که هر یک از اعضای تیم شروع به کار می کنند، ممکن است مشکلی ایجاد شود. در این مرحله، آمریکایی‌ها-بریتانیایی‌ها می‌خواهند جلسات غیررسمی مختلفی را چه در سطح تیمی و چه در سطح گروهی برگزار کنند. از طرف دیگر آلمانی ها انتظار دیدارهای تیمی و گروهی را ندارند. در عوض، آنها می خواهند اهداف خود را تعیین کنند و بدون کمک سایر تیم ها یا گروه ها، وظایف محول شده را تکمیل کنند.

وظایف مبتنی بر مهارت برای تیم ها

در حالی که آمریکایی‌ها و بریتانیایی‌ها به یادگیری از طریق انجام کار اعتقاد دارند، آلمانی‌ها به یک برنامه توافق شده معتقدند که در آن کار بین اعضای تیم بر اساس مهارت‌هایشان تقسیم می‌شود. در نتیجه، انگلیسی زبان ها در تعامل روزانه با همتایان آلمانی خود شکست می خورند. بدتر از همه این واقعیت است که آلمانی ها به قوانین، هنجارها، استانداردها و رویه های شرکت پایبند هستند . خارجی های آمریکایی-بریتانیایی ممکن است این قوانین، هنجارها و استانداردها را به کار نگیرند یا حتی متوجه وجود آنها نشوند.

با کار تیمی، انگلیسی‌زبان‌ها این فرصت را پیدا می‌کنند که رسمی‌تر باشند و به مسائل در چارچوب کاری رسمی پایبند باشند. آمریکایی ها و اعضای کار تیمی بریتانیایی همیشه می خواهند در مورد مسائل خارج از محیط کار رسمی بحث کنند. این باعث می شود آلمانی ها آنها را اشتباه نفهمند و آنها را متهم به پرسیدن سؤالات نامربوط می کنند که به انجام وظیفه کمکی نمی کند.

اعضای کار تیمی آلمانی ناظر دقیق سلسله مراتب و ساختار شرکت هستند. همتایان آمریکایی و بریتانیایی سلسله مراتب و ساختارها را به عنوان موانعی می‌دانند که باید در زمان انجام کار برطرف شوند. با این حال، تعدادی از ساختارهای سفت و سخت شرکت به تدریج در میان آلمانی ها رو به زوال است. آلمانی ها به آرامی تمرکز خود را به مواردی مانند تعامل غیررسمی در محل کار و برقراری روابط شخصی با همکاران تغییر می دهند.